Welcome, Гост!!
follow us on... Facebook twitter google youtube rss

Автор Тема: Десет от най- честите въпроси за сватбения етикет  (Прочетена 747 пъти)

djmarti13

  • Администратор
  • Бъдеща Булка
  • *****
  • Публикации: 36
  • Karma: +1/-0
    • Профил


1. Какви са общите правила за адресирането на сватбени покани?

Адресирането на сватбени покани може да ви се стори малко объркващо, но правилата са сравнително прости за повечето хора на вашия списък с гости.
Включвайте звания („Доктор“) и винаги използвайте „Г-н“ и „Г-жа“за женени двойки.
Ако двойка е неженена, но живеят заедно или са женени но използват различни фамилни имена, сложете техните имена на различни редове по азбучен ред.
Неоженени двойки, които не живеят заедно трябва да получат две различни покани.
Колкото до деца, не е нужно е да включвате имената им на външната страна на поканата.
Вместо това, включете тяхното име заедно с имената на родителите им.
Липсата на име на дете общо взето означава, че не са поканени. Но много гости не осъзнават това и приемат, че децата им са поканени.
Ако не искате да идват деца, бъдете сигурни че сте уточнили, че приемате само възрастни на вашия прием.


2. Как тактично да информираме гости, че децата им не са поканени?

Във външния плик на сватбената си покана  може да поставите картонче с имената на поканените гости. Също така може да пратите ръчно написана бележка на роднини и приятели, обяснявайки че колкото и да бихте искали да поканите децата им, просто не можете заради ограничения в цената или пространството.
Ако желаете, споменете че децата са добре дошли да присъстват на сватбената церемония.
Добре е да се убедите много преди сватбения си ден, че всички гости ще разберат и ще се съобразяват с вашите желания.

3. Мога ли да поканя бившия (бившата) си на сватбата?

Като правило, често се препоръчва бившите съпрузи да не се канят на сватбата, дори и да имате много приятелски отношения.
Има няколко причини за това: Гостите може да се почувстват малко неудобно и да не знаят какво да кажат на бившата(бившия ) ви или може да обърнат повече внимание на нея(него ) отколкото на новия ви партньор.
Все пак тези ситуации трябва да се определят индивидуално и ако вие и годеницата( годеника ви ) ви имате страхотни отношения с бившата ви, пратете  покана.


4. Какви са отговорностите на кума?
Въпреки че ергенското парти може да е това, което вашия годеник и кум смятат за най-важната задача, има още длъжности, които се изискват от него.
Както кумата е на булката, така и кума е най-големия източник на подкрепа на младоженеца. Най-често кума е брата или най-добрия приятел на младоженеца.
Освен да планира ергенското парти, кума също така помага на младоженеца да избере сватбеното си облекло и да потвърди резервациите за медения месец.
В деня на сватбата, кума се уверява, че младоженеца ще пристигне навреме. Той държи пръстена на булката, подписва брачното свидетелство като свидетел на младоженеца.
След това той организира шаферите за официални снимки, танцува с кумата и вдига първия тост по време на приема. И накрая се уверява, че колата на двойката е готова и багажа им е вътре.

5. Какви са отговорностите на Кумата?
Булката разчита най-много на Кумата. Преди сватбата, отговорностите на кумата включва координирането на дейностите на шаферките. Тя също така е добре да предложи на булката помощ със задачи свързани с организирането на сватбата, като адресирането на поканите.
На сватбения ден, кумата помага на булката да се облече и я придружава към сватбената церемония.
Тя предхожда булката и баща и по пътеката, наглася воала на булката когато е нужно и държи букета и на олтара.
Кумата също така носи и предава пръстена на младоженеца на булката по време на обетите и подписва брачния лиценз като свидетел на булката при церемонията.
На приема, тя танцува с кума и помага организирането на шаферките за официални снимки. Преди младоженците да заминат за медения си месец, шаферката помага на булката да се преоблече и  пази роклята , докато булката не се върне.
(Вижте тук: Бижута за кумата)

6. В какъв ред трябва да правим традиционните ритуали за прием?
Тъй като искате да се уверите, че няма да забравите важни дейности на приема ви е добра идея да планирате от рано. Най-добре седмица или две преди сватбата ви направете план за разписание на дейностите със сватбен консултант, (ако имате такъв) така че всички включително ди-джея и персонала на заведението да са наясно с уговорката .
Да започнем със специалните танци. Първия танц между младоженеца и булката започва в началото на приема, точно след като сватбеното парти е обявено (въпреки че е добре да почакате  след като е сервирано ястието). Гостите се събират около младоженците, които танцуват на „тяхната“ песен.
Водещия или ди-джея  тогава ще покани родителите ви, родителите на годеника ви и тогава и останалите.
След това идва вдигането на тост- гостите седят прави с чаша в ръка докато кума говори. Някои младоженци могат да обърнат реда, като вдигат тост чак след като сватбеното парти е обявено, за да може кума да ги въведе в първия танц.
По някое време през празненството (но винаги след първия танц като съпруг и съпруга), булката трябва да има прощален танц с баща си, последван от този на младоженеца с майка си.
Към края на приема, точно преди или след рязането на тортата е хвърлянето на букета и жартиера. Някои булки предпочитат да хвърлят букета и да пропуснат жартиера. Разпоредителя ще помоли всички самотни жени за хвърлянето на букета, последвани от младоженеца и хвърлянето на жартиера. И не забравяйте да предупредите фотографа си за всички тези планирани съития, за да е подготвен да заснеме всеки момент изпълнен със забава.


7. Наистина ли трябва да храним групата,фотографа и другите наети професионалисти ?

Много групи, фотографи и други сватбени професионалисти, които ще са на приема ще уточнят в договорите си, че трябва да бъдат нахранени. И дори ако не настояват, това да им сервирате ястие е добър жест- може да ви осигури по-добри услуги.
Преди да се панирате за допълнителните разходи, питайте фирмата за кетъринг- повечето биха нахранили „наетия персонал“ за половин цена. Или просто можете да снабдите хората от групата с  друго по-евтино  ястие.

Какво представляват тостовете и речите?
Традиоционно е отговорност на кума да вдигне първия тост за булката и младоженеца. Преди главното ястие да е сервирано на приема, той е представен от ди-джея . Той тогава моли всички (освен вас и съпруга ви) да се изправят. Типа тост който прави е личен.
Може да е сладък и кратък или по-дълъг и забавен. Темата разбира се винаги трябва да е вашето бъдещо щастие.
След речта си, кума вдига чашата си и кани всички други гости да направят същото.
Ако има други членове на сватбеното ви парти, които желаят да направят тост, могат да го направят, считайки че броят тостове е държан до минимум (помнете, гостите ви ще са гладни!). След тоста, вие и вашия съпруг може да се изправите, да изразите своята благодарност и да вдигнете тост един за друг.

 9. Кога да пращаме благодарствени бележки и какво трябва да кажем? Бързината се брои когато става дума за това да благодарите на приятели и роднини за подаръците.
Може би сте чули че имате цяла година след големия ви ден за да изпратите бележките, но това не е вярно. Ето график за всичките ви важни събития: годежно парти- до две или три седмици; Подаръци, пратени преди датата на сватбата- колкото се може по-скоро, но със сигурност преди сватбата; Подаръци на самия ден на сватбата- до три месеца; Подаръци, получени след сватбата- до две или три седмици.
Колкото до това какво да кажете- бъдете любезни и искрени. Добре е да се състои от няколко части, като това да споменете подаръка по име, как ще го ползвате и последно да изразите своята благодарност. За парични подаръци, не споменавайте сумата, но споменете че подаръка е паричен и за какво смятате да го ползвате. Може и да помолите кумовете  да ви помогнат.

10. Дали да благодарим на наетите за сватбата ни професионалисти след сватбения ден?

Вярно е, че сте платили услугите им, но добра дума за тяхната работа никога не е излишна и ще ви осигури статута на специални клиенти следващия път когато искате да ги наемете за свой празник- годишнина, кръщене на бебе или сватба на друг ваш познат, така че отделете време да изпратите по един благодарствен ред на наетите от вас хора или помолете някоя от шаферките да свърши това.
« Последна редакция: Февруари 04, 2017, 05:50:55 am от djmarti13 »


 

Онлайн магазин за бижута от естествени камъни